بهترین سایت ها برای بک لینک چه سایت‌هایی هستند؟

 

در این جلسه می‌خواهم درباره ارتباط سعدی با سئو برای شما صحبت کنم.

 

700 سال پیش سعدی شعری را گفته است:

تو اول بگو با کیان زیستی**************** پس آنگه بگویم که تو کیستی

بعضی از افراد این شعر را اینگونه هم می‌خوانند:

تو اول بگو با کیان دوستی**************** من آنگه بگویم که تو کیستی

نکته‌ای که ما باید به آن توجه کنیم مفهوم این بیت شعر است. همین‌طور که از ظاهر این شعر مشخص است سعدی می‌گوید که اگر شما بخواهید فردی را بشناسید بروید و دوستان او را شناسایی کنید. ببینید آن فرد با چه افرادی رفت و آمد دارد و با توجه به دوستانش شما می‌توانید شخصیت آن فرد را هم شناسایی کنید.

معنی دیگری که از این بیت شعر دریافت می‌شود این است که برای پی‌بردن به میزان اعتبار یک عمل شما می‌توانید به افرادی که در انجام آن کار مشارکت دارند دقت کنید.

اگر افراد ناجور یا نابابی در انجام یک پروژه مشارکت دارند قطعاً آن عمل یا آن پروژه اعتبار کافی را ندارد و موضوعی که شما باید به آن دقت کنید این است که هر وقت دست به اقدامی می‌زنید خوب است دقت کنیم که چه کسانی یا چه افرادی در انجام این کار شما را همراهی می‌کنند و پشتیبان شما هستند. قطعاً این افراد می‌توانند روی موفقیت یا شکست شما تأثیر بگذارند.

حالا که در رابطه با مفهوم این شعر توضیح داده شد اجازه دهید وارد موضوع تخصصی یعنی سئو شویم.

داخل الگوریتم‌های جدید گوگل، گوگل روش امتیازدهی به سایت‌ها را تغییرداده است. داخل شعر بالا گفتیم اگر می‌خواهی فردی را بشناسی ببین با چه افرادی دوست است و با چه افرادی رفت و آمد می‌کند گوگل هم آمده و به این شعر دقت کرده و اصولش را در الگوریتم‌های جدیدش پیاده‌سازی کرده و گفته من سایت شما را بررسی می‌کنم می‌بینیم با چه سایت‌هایی در ارتباط است،

چه سایت‌هایی به شما لینک دادند، چه سایت‌هایی از شما لینک گرفتند و بر اساس شخصیتی که آن سایت‌ها دارند می‌آید و به شما یک رتبه‌ای را می‌دهد.

اگر شما از سایت‌های نامعتبر یا سایت‌های اِسپَم (Spam) لینک بگیرید، اعتبار سایت شما پایین می‌آید و بارها برای من پیش‌آمده که سایت‌های بی‌کیفیتی به سایت‌های مورد نظر ما لینک دادند و دچار افت رتبه شدیم.

برای اینکه این حالت پیش نیاید و بدانید باید از چه سایتهایی بک لینک بگیریم شما باید با استفاده از یک سری ابزارها لینک‌هایی که به سایت شما داده شده است را تجزیه و تحلیل کنید و آنهایی را که غیرمرتبط یا بی‌کیفیت است را به طور کامل پاک کنید چون که لینک‌های بی‌کیفیت اعتبار سایت شما را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که در نتایج گوگل افت رتبه پیدا کنید.

از طرفی هم این خیلی مهم است که شما به چه سایت‌هایی لینک می‌دهید. اگر به سایت‌های غیرمرتبط و بی‌کیفیت یا اسپم لینک دهید اعتبار سایت شما به شدت آسیب می‌بیند و علاوه بر اینکه نمی‌توانید رتبه خوبی را به دست آورید همان رتبه‌هایی که در گذشته داشته‌اید را نیز از دست خواهید داد

پس شما باید دقت کنید که به چه سایت‌هایی لینک می‌دهید، آیا سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌دهید کیفیت کافی را دارند، آیا سایت‌های معتبری هستند؟ یا نه سایت‌های بی‌کیفیت یا اسپم هستند؟ این نکته بسیار مهم است و راهکاری که برای جلوگیری از این فاجعه وجود دارد این است که شما لینک‌های خروجی سایتتان را No Follow کنید.

برای No Follow کردن لینک‌ها افزونه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید جستجو کنید و این افزونه‌ها را پیدا کنید. اما موضوعی که وجود دارد و خیلی از سئوکارها آن را رد می‌کنند این است که می‌گویند به هیچ سایتی لینک ندهید،

با قاطعیت الان به شما می‌گویم که اگر به کسی لینک ندهید آسیب می‌بینید و نمی‌توانید اعتبار خودتان را افزایش دهید. من بارها و بارها مقاله‌هایی را بالا آوردم و محصولاتی را بالا آوردم که با لینک‌دادن به یک سایت معتبر به گوگل حالی کرده‌ام که این مقاله درباره‌ی چیست و این محصول در چه حوزه‌ای تولید شده است، و گوگل با توجه به لینک خروجی من آمده و به صفحه سایت من اعتبار داده است، به آن رتبه داده است.

نکته دیگری که جالب است بدانید این است که بعضی وقت‌ها سایت‌هایی که جریمه می‌شوند و یا حتی پنالتی می‌شوند را ما با استفاده از همین تکنیک به حالت عادی بر می‌گردانیم البته تکنیک‌های دیگری هم وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که ما انجام می‌دهیم این است که به 4 تا سایت درست و حسابی لینک می‌دهیم که حداقل گوگل ببیند ما به سایت‌های بزرگ و درست و حسابی لینک می‌دهیم و به همین ترتیب بخشی از اعتبار از دست‌رفته سایت را برمی‌گردانیم.

امیدوارم این نکات وتوضیحات به درد شما خورده باشد. در صورتی که به بحث سئو علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنم دوره‌ی سوپ جوجه برای سایت را نیز از دست ندهید./